Menneiden pelkojen voittaminen ja uusi alku

By Terveisin Hanna - 27 maaliskuuta

*Koettele kaikki tämän blogin kirjoitukset Raamatun Sanan kautta.*

Menneiden pelkojen voittaminen ja uusi alku. | Sormet tuntuvat jähmettyneen näppäimille ja vatsassa velloo epämääräinen jännitys. Mutta sitten ymmärrän tehdä yhden tärkeän asian. Lausun sanat: ”Rakas Jeesus, auta minua löytämään oikeat sanat tähän tekstiin. Sellaiset sanat, joista voi olla apua jollekin toiselle. Kiitos, että saan välittää Sinun evankeliumiasi kauttani.”

Vielä 3 viikkoa sitten olin pimeydessä. Pimeimmässä pimeydessä ja kasvotusten itse paholaisen kanssa. Sitten tapahtui yksi puhelinsoitto. Ystäväni soitti minulle. En tiennyt ystäväni olevan uskossa, mutta se oli paras yllätys, mitä minulle on koskaan osunut kohdalle.

Minut oli ajettu niin ahtaalle, että kysyin ystävältäni puhelimessa itku kurkussa, että voihan hän vannoa Jeesuksen Kristuksen nimissä, että puhelimessa varmasti puhuu ystäväni. Tuo saattaisi ulkopuolisesta kuulostaa todella kummalliselta kysymykseltä, mutta ihminen, joka on sekaantunut pimeyden voimien puolelle tietää, että tuo on ainut tapa varmistaa, ettei pimeys ole langan toisessa päässä.

Kun ystäväni omalla suullansa vannoin Jeesuksen Kristuksen nimissä puhuvansa minulle, helpotus oli sanoin kuvaamaton. Annoin tulla kaiken ulos mitä olin yrittänyt yksin ratkoa omassa päässäni. Ystäväni kuunteli ja sanoi lopulta: "Hanna, aja suoraan sieltä missä nyt olet tänne minun luokseni. Minä pystyn auttamaan."

Sinä päästit minut turvaan, sinä olet vuorilinnani. Jumalani, sinuun minä turvaudun, sinä olet kallio, olet kilpeni, sinulta saan avun ja suojan.

Psalmit 18:3

Päästyäni ystäväni luo, sain ensimmäisenä ottaa Jeesuksen elämääni ja sydämeeni. Vannoin omistavani elämäni Jeesukselle Kristukselle. Sen jälkeen alkoi tapahtua. Ystäväni sekä hänen uskovan ystävänsä avulla saimme haettua minulle kotoa hieman vaatteita, sekä koirani. En enää voinut palata kotiini. Sinä päivänä ystäväni luona minä otin Jeesuksen elämääni ja minut puhdistettiin kaikesta siitä mitä pimeys minuun oli istuttanut.

Te, lapseni, olette Jumalasta, ja te olette voittaneet nuo väärät profeetat, sillä se, joka on teissä, on suurempi kuin se, joka on maailmassa.

Ensimmäinen Johanneksen kirje 4:4

Siitä alkoi uusi elämäni. Tiesin, että minun piti jättää kaikki vanha taakseni. Paluuta entiseen ei enää ollut. Enkä edes halunnut palata. Minulla oli mukana koirat ja matkalaukkuni. Ei muuta. Se riitti. 

Pelkotilat olivat pahoja. Nukun edelleen valot päällä. Mutta Raamatun lukeminen ja ylistysmusiikin kuuntelu auttavat todella paljon. Lisäksi sain puhelintukea ystävältäni ja nyt meillä on pieni rukousryhmä.

Menin Armon virtaan ensimmäisen kerran vain pari päivää tuon ystäväni puhelun jälkeen. Ajoin yksin ventovieraaseen paikkaan. Minulla oli vain erittäin vahva tunne, että minun kuului tehdä niin. Minut otti rakkaudella ja avosylin vastaan Kirsi ja Asko. Se turvallisuuden tunne ja lämpö mikä Armon virrassa minua oli vastassa, oli mykistävä.

Ilman ystävääni, hänen kahta uskovaa ystävää ja Armon virtaa en olisi tässä. Se on täysin varma. Mutta ennen kaikkea ilman Jeesusta en olisi tässä. Hän on ainut todellinen pelastaja.


menneiden pelkojen voittaminen ja uusi alku

Jos painit pimeydessä, tiedä, että sieltä pääsee pois. Yksin et tosin sitä pysty tekemään, mutta Jeesuksen avulla onnistut varmasti.

Etänäkin on hyvä kuulla sanaa, mutta jos oikeasti painit vielä vaikeuksissa, mene Armon virtaan joku keskiviikko tai lauantai ihan paikanpäälle. Siellä sinua voidaan auttaa väkevämmin, kuin uskotkaan. 

Pelkotilani ovat helpottaneet tosi paljon, kun olen löytänyt seurakuntayhteyden. Tähän loppuun haluan vielä mainita sinulle yhden Raamatun kohdan. Siunausta päivääsi!

Herra itse kulkee sinun edelläsi. Hän on sinun kanssasi, hän ei jätä sinua yksin eikä hylkää sinua. Älä lannistu, Älä pelkää. 

Viides Mooseksen kirja 31:8


  • Share:

You Might Also Like

2 kommenttia